Kiedy neurolog jest konieczny?

Jeśli stwierdzisz że:

• cierpisz na bóle lub zawroty głowy
  • masz kłopoty z pamięcią lub koncentracją
  • masz trudności z mówieniem
  • masz zaburzenia widzenia
  • masz zaburzenia czucia
  • masz osłabienie siły kończyn
  • pojawiają się zaburzenia świadomości i zmiany zachowania
  • wystąpiły napady drgawek

Wówczas spotkanie z neurologiem jest z zasady niezbędne.

Lekarz neurolog na podstawie rozmowy z Tobą i po wykonaniu badania neurologicznego

• ustali najbardziej prawdopodobną przyczynę Twoich dolegliwości,
  •  zaproponuje odpowiednie badania oraz odpowiednie leczenie.

Choroby - ULATOWSKA BŁASZYK NEUROLOG SLA EEG BÓLE ZAWROTY GŁOWY POZNAŃ

Choroby neurologiczne

Choroby neurologiczne to zaburzenia funkcjonowania ośrodkowego i/lub obwodowego układu nerwowego (także choroby połączeń nerwowo-mięśniowych)  spowodowane różnymi, czasami do dziś nieodkrytymi czynnikami. Najczęściej mamy do czynienia z bólami głowy, migreną, chorobami naczyniowymi mózgu, udarami mózgu, rwą kulszową, chorobą Parkinsona, stwardnieniem rozsianym, padaczką, chorobą Alzheimera oraz wieloma innymi schorzeniami.

Leczenie dolegliwości neurologicznych

Padaczka – epilepsja, choroba ośrodkowego układu nerwowego (mózgu) wywołana przejściowym zwiększeniem wyładowań elektrycznych w mózgu. Napady mogą mieć różną postać, od dużych powszechnie utożsamianych z tą chorobą, aż do chwilowych „wyłączeń” mogących wyglądać jak chwilowe zamyślenie.

Podstawą leczenia padaczki jest systematyczne zażywanie odpowiednio, indywidualnie  dobranych dla każdego pacjenta leków oraz systematyczna kontrola leczenia u lekarza specjalisty neurologa.

Migrena – poprzedzony niekiedy wystąpieniem aury, napadowy, pulsujący ból głowy o różnym nasileniu, któremu często towarzyszy światłowstręt, nudności i wymioty. Obecnie jednym z najskuteczniejszych sposobów przeciwdziałania napadom migrenowym jest odpowiednio wczesne, po pojawieniu się pierwszych symptomów, zażycie jednego z preparatów należących do grupy leków zwanych tryptanami.